لیست اعضاء کمیته اخلاق بالینی بیمارستان نبی اکرم(ص) اشنویه
سمت در کمیته؛ سمت در بیمارستان؛ نام و نام خانوادگی اعضاء؛
رییس کمیته؛ ریاست شبکه؛ آقای دکتر افشین چهره قانی؛
عضو؛ مدیر داخلی؛ آقای ایوب خضری ؛
عضو؛ حراست؛ آقای سید ایوب نجفی؛
عضو؛ مترون؛ آقای رزگار بهرامیان؛
عضو؛ متخصص بیهوشی (جانشین مسول فنی)؛ دکتر انور علمی؛
دبیر کمیته؛ بهبود کیفیت/گیرنده خدمت؛ خانم شبنم نجل معروف؛
عضو؛ مسول کارگزینی؛ آقای اسماعیل برهمی؛
عضو؛ سوپروایزر آموزشی؛ آقای عبدالرحیم میروزاده؛
عضو؛ مسول IT؛ خانم بدریه جان فشان؛
عضو؛ کارشنان مسول ایمنی /مسول عفاف و حجاب؛ خانم آیسان صادقی؛
لینک کمیته اخلاق بالینی :
شماره موبایل دبیر کمیته : 09144892588
شرح وظایف کمیته اخلاق بالینی
Ø افزایش میزان رعایت استانداردهای اخلاق حرفه ای دربیمارستان
Ø افزایش میزان رعایت استانداردهای حقوقی گیرندگان خدمت
Ø اعتلای سطح اخلاق اسلامی وانسانی درسطح کارکنان
Ø حفظ وارتقای اعتماد میان ارائه کنندگان وگیرندگان خدمت
Ø اجرای طرح انطباق
Ø فراهم نمودن تسهیلات احکام شرعی واحیای فریضه نماز
Ø اجرای نظام کارآمد رسیدگی به شکایات وارزیابی رضایت گیرندگان خدمت
اهداف و دستور کار جلسات
1-نظارت بر نصب و اجرای منشور حقوق بیمار در بیمارستان و طراحی اقدام اصلاحی /برنامه بهبود کیفیت
2-نظارت بر عملکرد نظام رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیگیری موارد مطروحه
3- تدوین و نظارت بر اجرای خط مشی راهنمایی و هدایت گیرندگان خدمت با هماهنگی و پیگیری اجرای استانداردهای حقوق گیرننده خدمت در سطح بیمارستان
4-نظارت بر استفاده از اتیکت شناسایی ،معرفی خود به بیمار و رعایت استانداردهای پوشش کارکنان ،فراگیران،بیماران
5-شناسایی و تدوین فهرست اقدامات تشخیصی درمانی نیازمند اخذ رضایت آگاهانه پزششکان و انجام دهندگان پرسیجرها از نحوه اخذ رضایت آگاهانه و نظارت بر اجرای آن
6-ارزیابی داخلی محور حقوق گیرنده خدمت طبق برنامه اعلامی از سوی دفتر بهبود کیفیت بیمارستان
7-بررسی اخلاقی روند مراقبتهای پزشکی و فرایندهای جاری مرکز (بهبود درد و رنج ،هزینه های تحمبل شده به بیماران ، و اخذ رضایت آگاهانه ،مراقبت از بیماران در حال احتضار –بیماران فوت شده –ترخیص با میل شخصی
8-فعالیتهای آموزشی و ترویجی شامل برگزاری سخنرانی ،کارگاه ،راندهای بالینی ،دوره های باز آموزی و جلسات گفتگو میان پرسنل ،بیماران ،همراهان جهت توانمند سازی ارائه دهندگان خدمات سلامت در لحاظ کردن مسایل اخلاقی
9-پیشنهاد راهکار های اجرایی در نحوه ارائه خدمات سلامت از منظر اخلاقی و حفظ حقوق بیمار
10-تدوین و نظارت بر روش اجرایی نحوه ارائه خدمات به بماران مجهول اللهویه و گروههای آسیب پذیر و جمعیتهای در معرض خطر
11-نظارت بر رعایت موازین شرعی از جانب کارکنان /بیماران/همراهانشان/ و همچنینن محل برگزاری مراسم عبادی و مذهبی کارکنان